Corrianne Gijsbertsen  Tel: 06-26940096E-mail: info@pmtbennekom.nl   Paramedisch Centrum Bennekom Molenstraat 60 6721WP Bennekom
Tim is een enthousiaste en beweeglijke jongen die door iedereen een druktemaker wordt genoemd. Op school heeft hij moeite om zich op zijn werk te concentreren en stoort hij andere kinderen in zijn klas. Op het plein heeft hij vaak ongelukjes en aanvaringen met andere kinderen. Hierdoor raakt hij vrienden kwijt. Op voetbal wordt hij soms uit het veld gestuurd omdat hij in conflict komt met de scheidsrechter. Vader herkent veel van zichzelf in Tim en vindt het allemaal wel meevallen. Moeder is echter uitgeput van het dagelijks achter Tim aanlopen met alles wat hij vergeten is en het voortdurend sussen van brandjes tussen Tim en zijn broertje. Bij PMT komt Tim in een groepje met andere drukke kinderen. Ze oefenen de eerste keer met behulp van een stoplicht om eerst te stoppen- na te denken- en dan pas te doen. Met het trampoline springen moet hij soms even terug naar de oranje hoepel (de denkfase) om te bedenken welk kind er na hem mag gaan springen. Maar na een paar keer stopt hij uit zichzelf, kijkt het groepje rond om een naam te verzinnen en springtdan snel in de trampoline om die naam te roepen. Thuis werkt Tim samen met zijn ouders in een werkmap met korte opdrachtjes om hetzelfde te oefenen. Door met andere kinderen hindernisbanen te bouwen en balspelletjes te doen leert Tim rekening te houden met anderen, vooraf te overleggen en te luisteren naar wat anderen willen.
Terug Terug
Corrianne Gijsbertsen tel: 0626940096 email: info@pmtbennekom.nl
Tim is een enthousiaste en beweeglijke jongen die door iedereen een druktemaker wordt genoemd. Op school heeft hij moeite om zich op zijn werk te concentreren en stoort hij andere kinderen in zijn klas. Op het plein heeft hij vaak ongelukjes en aanvaringen met andere kinderen. Hierdoor raakt hij vrienden kwijt. Op voetbal wordt hij soms uit het veld gestuurd omdat hij in conflict komt met de scheidsrechter. Vader herkent veel van zichzelf in Tim en vindt het allemaal wel meevallen. Moeder is echter uitgeput van het dagelijks achter Tim aanlopen met alles wat hij vergeten is en het voortdurend sussen van brandjes tussen Tim en zijn broertje. Bij PMT komt Tim in een groepje met andere drukke kinderen. Ze oefenen de eerste keer met behulp van een stoplicht om eerst te stoppen- na te denken- en dan pas te doen. Met het trampoline springen moet hij soms even terug naar de oranje hoepel (de denkfase) om te bedenken welk kind er na hem mag gaan springen. Maar na een paar keer stopt hij uit zichzelf, kijkt het groepje rond om een naam te verzinnen en springtdan snel in de trampoline om die naam te roepen. Thuis werkt Tim samen met zijn ouders in een werkmap met korte opdrachtjes om hetzelfde te oefenen. Door met andere kinderen hindernisbanen te bouwen en balspelletjes te doen leert Tim rekening te houden met anderen, vooraf te overleggen en te luisteren naar wat anderen willen.
Terug Terug